четвер, 15 травня 2008 р.

АУҐСБУРЗЬКЕ ПЕРЕМИР’Я – КОМПРОМІС НА РУЙНУВАННЯ


460 років тому, 1548 року Імператором Карлом V було проголошене Ауґсбурзьке Перемир’я, компромісне сповідання віри, яке змішувало віросповідні позиції римської церкви і євангеликів. Цей релігійний компроміс, викликаний поразкою євангелицької сторони у Шмалькальдській війні, поставив під загрозу саме існування здобутків Лютеранської Реформації і, очевидно, мав на меті поступове руйнування євангельської доктрини фальшивими римськими практиками. Найпослідовнішим богословом, який захищав Євангеліє, виявився Матеас Флацій ( Матей Влачіч – див. ілюстрацію), хорват за походженням. Його невтомна діяльність з критики Перемир’я, захист євангельського богослов’я, відіграли ключову роль у збереженні лютеранства. Про богословські загрози Перемир’я та його виклики, благочестиві рішення цих проблем, викладено у Формулі Злагоди, стаття Х, яку можна прочитати тут (на сайті Книги Злагоди): http://zlahoda.narod.ru/concordia/FC/29-konspekt-10-00.html
Повну, друковану версію Книги Злагоди можна отримати, замовивши її за адресою: vhorpynchuk@hotmail.com

Немає коментарів: