пʼятницю, 23 березня 2018 р.

Зоставатися у Слові Христовому


31. Тож промовив Ісус до юдеїв, що в Нього ввірували: «Як у слові Моїм позостанетеся, тоді справді Моїми учнями будете, 
32. і пізнаєте правду.
Христос просить у тих, що починали в Нього вірувати і говорили: «Ми залишимось лояльні до Тебе навіть ціною власного життя», непривабливу ціну. Христос дивитися на них скоса і каже: «Воістину, якби ж то ваша віра в Мене була щира та правдива!  Але Мені здається, що вірними Мені ви не залишитесь». А тепер Христос починає говорити про істинних і фальшивих учнів божественного Слова: «Багато-хто чує Євангеліє і залишається з ним через корисливі причини. З нього вони пожинають гроші, добра і знайомства. Любі друзі Мої, кому б таке не сподобалось!  Через це я зазначаю: «Як у Слові Моїм і в доктрині Моїй позостанетесь, тоді ви справді Моїми учнями будете». Бо Я маю два види учнів. Одна частина вірує в Мене, вони славлять Євангеліє і кажуть: «Це – істинна правда». І їх Я вважаю за великих і гарних християн. Це все стосується перебування у Моєму Слові. А є ще інші, які чують це, але коли пахне смаленим, то вони проголошують: «Та хай йому грець!  Чого це я повинен полишати це чи те заради Євангелія?» Є декілька тих, що залишаються вірні Євангелію перед обличчям хреста і переслідування. Де можна знайти тих, що непохитні? Через це кажу вам, що коли ви будете перебувати в Моєму Слові, тоді ви справді будете Моїми учнями. Якщо Моє вчення вам до вподоби, то ви добре навчені і все знаєте. І якщо ви будете зберігати вчення через хрест і страждання, тоді ви – Мої учні. Але Моє вчення вимагає більшого ніж початкове прийняття і багатослівне прославлення. Я знаю, що на початку легко вірувати. Але де ті, що залишаються непохитними, витривалими, терпеливими і кажуть: «Хай настане все те, що Бог мені пошле! Якщо мені буде недобре, то я буду вдоволений хворобою. Якщо я не маю бути багатим, то буду вдоволений тим, що буду бідним. Чи житиму чи помиратиму, я буду залишатися з Христом!»
            Люди радо вірували б у Христа, якби це могло зробити їх панами чи передати їм царства. Але коли це включає страждання, то з цим нічого спільного вони мати не хочуть і з вірою покінчено. Через це Христос проголошує: «Я впевнений, що ви не будете віддані Моєму вченню». Вірність Христовому вченню – рідкість, особливо  тоді, коли люди зіштовхуються із бурею. Звісно, чимало людей стають християнами і спочатку тримаються Євангелія міцно, але потім вони його полишають, як ті хлопці з нашого тексту. Це відображено притчею у Євангелії про насіння, що падає на кам’янистий ґрунт. Коли припікає сонце, то воно в’яне (Лк. 8:6). Але ті, що тримаються Євангелія – істинні учні. Інші – фальшиві християни і фальшиві брати.
Мартін Лютер з проповіді на Євангеліє від Св. Івана 8

Немає коментарів: