суботу, 2 червня 2012 р.

Про уникання людських доктрин


     В 1 Тимофія 4 [:1-7] Св. Павло каже: «А Дух ясно говорить, що від віри відступляться дехто в останні часи, ті, хто слухає духів підступних і наук демонів,  хто в лицемірстві говорить неправду, і спалив сумління своє, хто одружуватися забороняє, наказує стримуватися від їжі, яку Бог створив на поживу з подякою віруючим та тим, хто правду пізнав. Кожне-бо Боже твориво добре, і ніщо не негідне, що приймаємо з подякою, воно-бо освячується Божим Словом і молитвою.  Як будеш оце подавати братам, то будеш ти добрий служитель Христа Ісуса, годований словами віри та доброї науки, що за нею слідом ти пішов. Цурайся нечистих та бабських байок». 
            О, це – справжня буря й блискавки на всі діла, доктрини та накази людей! По-перше, якщо вони хваляться, що їхні правила походять від папи і від святих отців, то яким буде суд Христів?  Хіба Він не скаже: «Павло, Мій апостол – Мій вибраний інструмент, як про це пише Лука в Діях 9 [:15], чому ж тоді ви не надали йому більшого авторитету його слову, ніж слову папи і отців, хоча й не знали чиї вони інструменти?»  Як же вони тоді вистоять?
            А далі спитаємося в них про те чи не були створені Богом і чи не є Божим добрим творивом масло, яйця, м’ясо, молоко і вся їжа, якої вони уникають у пісні дні та своїх [чернецьких] орденах? Тому певним є те, що вони і є ті люди, про яких тут Павло каже, що вони забороняють їжу, яку створив Бог на поживу віруючим і до того ж вони забороняють шлюбний стан. Таким чином сховатися вони не можуть, бо це місце описує їх і їх має на увазі. Тож погляньмо, що про них думає Павло і як він їх гудить.
1.            Вони відступилися від віри. Бо вони в принципі не запроваджували би таких доктрин, і діл, якби не думали таким чином ставати праведними і спасатися. Але таке уявлення є, звісно, безперечним знаком того, що вони відпали від віри.  Як часто говорилося, лише віра може зробити те, що вони очікують від діл.
2.      Вони слухають духів підступних. Він не каже: «підступних людей», а «підступних духів». Це ті, що сповідують духовність, називають себе духовними і заявляють про те, що вони – від Духа і в Духові. Але оскільки вони без віри, то неможливо, аби вони не помилялися в духовних справах. Отже й доречне припущення: вони відступаються від віри та йдуть за помилками в духові.
3.               Їхні доктрини називає він «науками демонів». Це також мусить наставати там, де бракує віри і правдивого Духа. Там диявол дає їм духа помилки і веде їх цими яскраво розфарбованими доктринами та ділами так, що вони думають, що вони взагалі духовні. Проте, оскільки ця доктрина не походить з Писань, то доктрина ця лише від диявола.
4.               Вони – неправдомовці. Бо цитують Святі Писання і вислови отців, а часом змушують їх до згоди зі своїми доктринами і роблять це, як бачимо, щодня. Але це омана і неправда, оскільки Писання діаметрально до них протилежні.
5.               Їхнє – відверте лицемірство. Це – правда і коментарів не потребує. Бо саме їхнє існування – лише шахрайство і показність у зовнішніх справах їжі та одягу.
6.              Вони спалили сумління своє. Тобто їхнє сумління – неприродне. Бо як було вже сказано вище, там де немає гріха ані справи сумління, вони роблять так, що ось стає гріхом і справою сумління. Це неприродне, як шрам на тілі від опіку.
7.             Вони забороняють шлюб. Роблять це вони, створюючи стан, в якому немає жодного шлюбу, як бачимо у випадку  і зі священиками, і ченцями. Ось чому над такими доктринами та станами суд Божий:  вони – доктрини демонів, помилкові доктрини, фальшиві доктрини, доктрини без віри, лицемірні доктрини. Боже, поможи нам! Хто хоче далі в них перебувати, коли Бог оголошує такий над ними суд?  Яке вам добро зі складання тисячі обітниць та присяг на основі таких доктрин?  Насправді, чим суворіша обітниця, тим вона більш крихка, бо складена проти Бога, відповідно до доктрин диявола.

Доктор Мартін Лютер, Про уникання доктрин людських

Немає коментарів: