суботу, 27 вересня 2008 р.

ДЕНЬ ХРЕСТА ГОСПОДНЬОГО


Сьогодні Східна Церква святкує день Хреста Господнього, який ми ще називаємо Святом Перемоги Християнства. Пропоную відвідувачам блоґу цікавий коментар доктора Мартіна Лютера з його лекцій про Послання Св. Апостола Павла до римлян, де він піднімає тему видимого вшанування часток чесного хреста і справжнього шанування хреста Господнього:

«Грубі, легковажні і навіть лицемірними є ті люди, які вшановують найбільшою зовнішньою пошаною частинки чесного хреста, а потім утікають від своїх страждань і бід і проклинають їх. Це – очевидно, бо в Писанні біди чітко називаються хрестом Христовим, як у 1 Кор. 1:17: «щоб безсилим не став хрест Христа»; «І хто не візьме свого хреста, і не піде за Мною слідом, той Мене недостойний» (Мт. 10:38); Гал. 5:11: «Чого ж, браття, мене ще переслідують, коли я обрізання ще проповідую? Тоді спокуса хреста в ніщо обертається» і Филип. 3:18: «Багато бо хто, що про них я вам часто казав, а тепер говорю навіть плачучи, поводяться, як вороги хреста Христового». Але сьогодні наші богослови і священики думають що «вороги хреста Христового» це тільки турки та юдеї, як робили це богослови із Кельна проти Йоганна Ройхліна та продовжують це робити папські булли та тлумачення юристів.
Але насправді вони самі є «ворогами хреста Христового». Бо правдою є те, що лише друзі хреста є його ворогами, відповідно до Псалма 38:11: «Друзі мої й мої приятелі поставали проти Мене», «Ті, хто славив Мене, заприсяглися проти Мене» (Пс. 102:8). Бо хто ненавидить біди і страждання більше від священиків і юристів? Справді, хто шукає багатства, задоволень, відпочинку, честі і слави більше від них?»

Мартін Лютер "Лекції на римлян: тлумачення і коментарі",1516 р.

Немає коментарів: