четвер, 4 вересня 2014 р.

Від Хрищення - до Євхаристії

   ...Святі засоби спасіння [media salutis] не є ізольованими функціями, які можна вплутувати будь-коли.  Серед них існує певний таксіс або ж порядок: Хрищення стоїть на початку, за ним іде відпущення гріхів, Свята Вечеря стоїть в кінці, а проповідування відбувається всередині - як і попереду, і після, кругом.  Не просто так і не випадково маси людей на П'ятидесятницю спершу запрошено не до Вечері, а до Хрищення (Дії 2:38), а коринтян спонукають збиратися разом не для того, аби знову христитися, а належним чином дотримуватися Святої Вечері, знову і знову (1 Кор. 11:17-34). Рух відбувається від Хрищення до Євхаристії, від одноразового входу назавжди до частого споживання, і цей рух не може стати реверсивним. Спасенний дар є, звісно, одним і тим самим у всіх формах Євангелія, - Бог дає не більше і не менше, ніж "усе" в Його Сині та з Його Сином (Рим. 8:32), але спосіб дарування відрізняється відповідно до благодатного запровадження Подателя, ресурси Якого необмежені.

Професор Курт Маркворт, "Церква та її спільнота, служіння і управління"

Немає коментарів: