Рости на спасіння (проповідь)

середа, 26 січня 2011 р.

Бог не обмінює Своєї благодаті

     А що ж ми насправді отримуємо?  «Благодать на благодать». Іван говорить про два види благодаті.  Христова благодать – бездонна криниця і головне джерело усієї благодаті. Він називає це «Христова повнота». А наша благодать є та, яку ми черпаємо від Христа, яку Він поширює серед нас, і яку Він дає нам заради Свого милосердя, аби вчинити нас угодними та приємними Богові. Так Св. Іван відвертає нас від будь-якого покладання на себе і від будь-якої впевненості в наших особистих ділах і заслугах, а спрямовує нас до Христа і до любові Божої. Це робить він не лише в цьому тексті, але впродовж усього свого Євангелія і послань. Він хоче поставити запитання: На що зважає Бог і що спонукає Його мати до вас прихильне ставлення і відпускати ваші гріхи?  Чи Його спонукають ваші жертви, ваше обрізання, божественне поклоніння у вашому храмі?  Ні!  Тим більше Його не переконує моє чернецтво, у якому я ганебно змарнував п’ятнадцять років мого життя, нечестиво розпинав Христа, мого дорогого Господа, своїм богохульним святкуванням меси, та прогайнував  найкращі роки свого життя на шкоду собі та іншим людям.  Так само не спонукає Бога сорочка з грубого полотна в якій ходить і спить картезіанський монах та члени інших орденів, ані той факт, що хтось у повній викладці простує до усипальниці Св. Якова, яким би суворим випробуванням це не було. Ні, Бог не обмінює Свою багату та щедру благодать на вашу похмуру, вошиву сутану або на ваше смердюче, жирне їдло[1] або інші діла, незважаючи на те, наскільки привабливо вони можуть мерехтіти або виблискувати. Бо через те, що вони без благодаті і правди – вони непотрібні і перед Богом вони – шахрайство, пуста омана, і гидота. Тому Божі очі спочивають на чомусь цілковито іншому.  Він – благодатний і співчутливий заради повноти та невимовної благодаті Його Єдинородного Сина Ісуса Христа, бо Христос – найвища ласка перед Богом. Нам ця благодать подарована і ми угодні Богові заради Його улюбленого Сина (Еф. 1:6).

Мартін Лютер, З проповіді на Євангеліє від Св. Івана


[1] Яскравіший німецький термін Oelfressen – посилання на їжу зготовану в час Великого посту в олії.

Немає коментарів: