Рости на спасіння (проповідь)

субота, 29 грудня 2012 р.

Жид і єврей


Про ці два слова ведеться в частині українського суспільства якась дивна і майже дика дискусія.  На мою думку, вона мала би якийсь сенс, якби фізичні нащадки Авраама, які мешкають на заході України вимагали, щоб їх називали "жидами", а їхні одноплемінники на сході України воліли би того самого щодо слова "єврей".  Але ж і ті, і інші, просять, аби їх називали євреями. Для євреїв з тієї частини України, що довший час перебувала в складі Російської Імперії термін "жид" є образливим, як і "малорос" для українців, як би останній термін не намагалися відбілювати прихильники відновлення Російської Імперії. Чомусь нам, українцям, приємно, коли світ вислухав нас і почав вживати слово "Україна" англійською мовою без означеного артикля.  Чомусь ми вважаємо, що правильно вимагати, аби російською мовою, всупереч російській усталеній традиції писали "в Украине", а не "на Украине". Чому ж тоді не прислухатися до тих, з плоті і крові яких вийшов наш Спаситель, і вважаючи їх за рівних і гідних громадян нашого суспільства, наших же ближніх і сусідів, називати їх, як вони того самі просять - євреями? Мова ведеться, якщо не про ґречність то, принаймні, про елементарну ввічливість і гідне ставлення до людей.   Врешті-решт, це слово і є найближча назва до тієї, яку використовує Писання до одного з їхніх патріархів, Авраама, віру якого ми самі ж сповідуємо (Буття 14:13 і далі).
Світлина: Головний рабин Києва Моше Реувен Асман просить українців не вживати слова "жид" щодо євреїв (Джерело світлини: РІСУ).

Немає коментарів: