пʼятницю, 27 грудня 2013 р.

Діти, немовлята та духовне молоко

З уст дітей й немовлят учинив Ти хвалу ради Своїх ворогів, щоб знищити противника й месника (Псалом 8:2).

     Під «дітьми» Він не має на увазі маленьких дітей, які не можуть розмовляти (бо якщо вони мають говорити та проповідувати Слово, то вони мусять розмовляти), а простих, наївних, нехитрих людей, котрі нагадують немовлят у тому, що відкладають усякий розум, а хапаються за Слово, приймають його у простій вірі і дають, аби Бог їх вів і спрямовував наче дітей.  Такі люди також – найкращі вчені і учні в Христовому Царстві, як і Сам Він каже в Матвія 11:25: «Прославляю Тебе, Отче, Господи неба й землі, що втаїв Ти оце від премудрих і розумних, та його немовлятам відкрив». У Псалмі 19:7 Давид каже: «Свідчення Господа певне, воно недосвідченого умудряє».  І Псалом 119:130: «Вхід у слова Твої світло дає, недосвідчених мудрими робить».
     Під «немовлятами» Він не має на увазі тих, що лежать на материнських грудях і смокчуть молоко, а тих, що наче немовлята, які горнуться до чистого, незмішаного Слова, без додатків людських снів і думок.  Бо так само, як новонароджене немовля вдовольняється молоком своєї матері, так і ці люди не шукають якоїсь іншої їжі для душі окрім чистого, неспотвореного Євангелія Христового. Таким чином Св. Петро каже (2:2): «Немов новонароджені немовлята, жадайте щирого духовного молока». Він називає Євангеліє «духовним» молоком, яке треба приймати душею і «щирим» молоком, яке треба осягати не відчуттями, а чистою вірою. Через це слово «діти» виключає у справах віри всякий людський розум, а слово «немовлята» виключає усяке спотворення Слова і фальшиве додавання людських думок.

Мартін Лютер, З тлумачення восьмого Псалма

Немає коментарів: