пʼятницю, 7 жовтня 2011 р.

Зміст нового проголошення

     Ані папа, ані турок не вірує, що Христос помер за мене. Щодо цього, то ніхто це не вірує і не знає цього, допоки йому не дано це Святим Духом через проголошення Євангелія.  Бо Святий Дух мусить бути і проповідником цього послання, і Автором, Який записує його в моє серце, щоби я увірував і сказав: «Вірую в Ісуса Христа».
            Таким чином проголошення Святого Духа зосереджене на цьому слові, яке Він навчає і записує: «відродження».  Кожен, хто вірує в Христа, хто вірує, що Христос народився, помер за нас, був за нас похований і воскрес із мертвих – народжений знову або ж відроджений.  Це відродження робить істоту новою людиною. Ви оживлені думкою, якої не має жоден папіст або турок, а саме, що Христос помер за вас, що Він воскрес із мертвих і сидить тепер по правиці Божій. І якщо ви постійно будете залишатися в цій вірі, то там є Святий Дух, аби вас охристити, зміцнити та збільшити вашу віру і вкласти у ваше серце нове розуміння. Він також пробуджує у вас святі та нові думки та імпульси так, що ви починаєте любити Бога, ухилятися від усякої безбожної поведінки, радісно чинити Божу волю, любити свого ближнього і уникати гніву, ненависті та заздрості. Такі діла робляться тими, що народжені знову, а саме: народжені знову через Хрищення, у якому діяльний Святий Дух, який робить із них нових людей.
            Щойно особа стає новою людиною, вона перестає звертати увагу на вид одягу, їжі чи напоїв. Християнин каже: «Якщо ти вирішив не носити сутану, то одягни плащ. А якщо не маєш сірого плаща, то носи червоний. Ролі не грає, у що ти одягаєшся, як не грає ролі чоловік ти чи жінка. Бо ніщо із цього не дасть тобі нового народження.  Ні, воно настає лише тоді, коли я вірую, що Христос помер за мене. Я знаю це силою Святого Духа, з божественного Слова і також із Хрищення.  Навіщо ж мені ще й сутана?»  Христинин ніколи не потребує цих церемоній. Він лише потребує хрищення Святим Духом і отримати через Нього віру. Це чинить нове народження.  Потім я служу Богові, дотримуючись трьох заповідей Першої Скрижалі Закону Мойсеєвого, а далі, в послухові до Другої Скрижалі, я, з усіх сил, виконую обов’язки мого покликання, люблячи мого ближнього та провадячи гідне та тихе життя з моєю дружиною.  А якщо на мене буде покладено хрест, то я радісно витерплю і його, ходитиму до церкви і слухатиму слова Христа, мого Єпископа – бігти до Риму чи до Св. Якова потреби не буде.
            Ось таким є зміст нового проголошення: як ми стаємо новими особами, а потім, як будучи новонародженими створіннями, як ми також робимо добрі діла.  Це – головний елемент християнського вчення. Потрібно, щоби людей навчали про те, як вони мусять народитися знову з води і Святого Духа, а не з сутани чи тонзури. Бо сутана покриває лише старих шахраїв – нових істот вона не створює.

Мартін Лютер, З проповіді на Євангеліє від Св. Івана 

Немає коментарів: