Рости на спасіння (проповідь)

вівторок, 25 жовтня 2011 р.

Компроміс між плоттю і духом неможливий

Що вродилося з тіла є тіло, що ж уродилося з Духа є дух.
(Євангеліє від Св. Івана 3:6).

            Нещодавно ми чули проповідь, у якій Господь сказав Никодимові, що допоки людина не народиться знову з води й Святого Духа, вона не може увійти в Царство Боже.  Таким чином Він зазначив, що наше спасіння і блаженство не залежить від добрих діл або ж праведності плоті, а від нашого нового народження. Це нове народження повинне передувати добрим ділам. Нічого прихованого в цьому немає – воно має бути відоме, як народження з води та Святого Духа.  Ось як повинні ми народжуватися знову. Недостатньо народитися від жінки – таке народження є з плоті та крові. Це народження ми вже мали. Ні, Христос чітко та усвідомлено каже, що згадане тут народження, мусить відбутися через воду й Святий Дух. Це нове народження – Хрищення. Ми охрищені в Боже Імя, Божим Словом і водою. Таким чином наш гріх прощено і ми спасенні від вічної смерті. Нам також дарується Святий Дух – ми одержуємо нову природу, відмінну від тією, з якою ми народилися.  Через Адама нас було долучено до царства диявола, який є нашим паном; в нас були народжені смерть, гріх, вічний осуд та диявольське царство.  Але тут ми відроджуємося від смерті до життя, від гріха – до праведності, тут ми переходимо з царства диявола в Царство Боже.  Ви чули, що нове народження чиниться через Святий Дух і воду і, що ми відновлюємося через владу та дієвість Хрищення.  Це нове народження не походить із наших добрих діл, але щойно ми народжуємося знову, ми, як про це ми почули в останній проповіді, починаємо робити добрі діла. Хоча на цю доктрину нападає папа і весь світ, вона викладена тут, і я приймаю її, і вона залишатиметься, незважаючи на те, хто може цю доктрину прийняти. Ніхто ніколи не зможе досягнути компромісу між плоттю і духом.  І хай іде собі геть кожен, хто відмовляється цю доктрину прийняти!

Мартін Лютер, З проповіді на Євангеліє від Св. Івана

Немає коментарів: