Безтурботна розмова про "два царства" може навести на думку, що Бог контролює лише одне з них, і при тому те, яке з двох є набагато меншим. Бог, звісно, - Господь і Цар цілого всесвіту, а не маленького "церковного" гетто. Він і диявол - нерівні настільки, наскільки нерівними мусять бути Творець і створіння. Тож аби вберегтися від дуалістичних ілюзій, що начебто двоє однаково рівних суперників замкнені та приречені до вічного поєдинку, - можна із Лютером і Ауґсбурзьким віросповіданням більш специфічно говорити про "два уряди" (німецькою мовою: Regiemente; латиною - potestates, влади) - світський і духовний. Такий спосіб мовлення одразу припускає, що один і Той Самий Цар управляє цими обома царствами. Обоє однаково є Його інструментами у ставленні до Його створіння, що впало в гріх, хоча їхні способи, засоби та цілі сильно розходяться... Тут ми говоримо про два види правління одного і Того Самого правдивого Царя, а не про розходження між тим Царем і приреченим узурпатором або псевдоцарем, сатаною. Професор Курт Маркворт, "Церква та її спільнота, служіння і управління"
Немає коментарів:
Дописати коментар