
АНГЕЛ ПЕРЕД ГОСПОДОМ
(Нарис
проповіді пастиря В’ячеслава Горпинчука)
«Ось Я посилаю Свого Ангола, і він перед обличчям Моїм приготує дорогу. І
нагло прибуде до храму Свого Господь, Якого шукаєте ви, і Ангол заповіту, Якого
жадаєте. Ось іде Він», – говорить Господь Саваот! «І хто витерпить день Його
прибуття, і хто встоїть, коли Він з'явиться? Бо Він, як огонь той у золотаря, і
як у пральників луг. І Він сяде топити та чистити срібло, і очистить синів
Левія, і їх перечистить, як золото й срібло, і будуть для Господа жертву
приносити в правді. Тоді буде дар Юди та Єрусалиму приємний для Господа, як за
днів віковічних і за років стародавніх» (Малахії 3:1-4).
Усім… улюбленим Божим, вибраним святим, благодать вам та мир від Бога, Отця нашого, і Господа Ісуса Христа! (Рим. 1:7) Амінь.
Усім… улюбленим Божим, вибраним святим, благодать вам та мир від Бога, Отця нашого, і Господа Ісуса Христа! (Рим. 1:7) Амінь.
Дорогі брати і сестри, минулої
неділі під час Біблійних студій ми розглядали Псалом 73 (2-9) і, зокрема, такі
слова: «А я, мало не послизнулися ноги мої, мало не посковзнулися стопи мої, бо
лихим я завидував, бачивши спокій безбожних, бо не мають страждання до смерти
своєї, і здорове їхнє тіло, на людській роботі нема їх, і разом із іншими
людьми не зазнають вони вдарів. Тому то пиха їхню шию оздоблює, зодягає їх шата
насилля, вилазять їм очі від жиру, бажання їхнього серця збулися, сміються й
злосливо говорять про утиск, говорять бундючно: свої уста до неба підносять, а
їхній язик по землі походжає!...»
Під час розгляду
цих віршів були коментарі про деяких з тих, що мають нині владу і які зодягнені
в насильство, вірять у свою безкарність. Тоді ми також звернули увагу на слова
Псалмоспівця дещо далі у цьому ж таки Псалмі (17-20): «Аж прийшов я в Божу
святиню, і кінець їхній побачив:
направду, Ти їх на слизькому поставив, на спустошення кинув Ти їх! Як
вони в одній хвилі спустошені, згинули, пощезали від страхів! Немов сном по
обудженні, Господи, образом їхнім погордиш, мов сном по обудженні!»
На слизькому
поставив Бог ноги міліціонерів-убивць і ґвалтівників із Врадіївки і кинув їх на
спустошення. І сталося це буквально за одну хвилю – вони абсолютно не
сподівалися саме на такий розвиток подій, як і не сподіваються на повернення
зла на свою голову більшість злочинців, незалежно від того, як високо вони
забираються у владу і наскільки твердо і непохитно почуваються вони на цій
грішній землі. Насправді, як каже
Господь Святий Дух через Псалмоспівця їхні ноги поставлені на слизькому і лише
питанням часу є те, коли вони стрімголов полетять донизу до свого спустошення,
аби поставши перед Господом на Його суді, зрозуміти, що Він їхнім образом,
їхніми хабарами, їхніми ділами погорджує і їхня доля визначена з демонами, яким
вони служили – у невгасимому огні та вічних муках аду.
Саме туди
пролягає дорога усіх тих, котрі впевнені у тому, що Бог не дивиться на їхні злі
вчинки, що Бог як і вони – хабарник і обманщик. Написано: «Бог – не чоловік,
щоб неправду казати, і Він не син людський, щоб Йому жалкувати. Чи ж Він був
сказав і не зробить, чи ж Він говорив та й не виконає?» (Числа 23:19). Усе зло,
яке Бог погрожує послати на відступників – на них зійде. Сьогодні – добрий час, любі парафіяни,
розкаятися у будь-яких завидках до людей безбожних, до їхнього багатства і
їхнього свавілля. Сьогодні – добрий час подивитися на власні ноги – чи не
стоять вони бува на слизькому, аби нам не послизнутися і не впасти. Бо так легко спостерігати за злочинцями, так
легко їх судити, що як каже Псалмоспівець, можуть послизнутися і наші ноги, і посковзнутися
можуть стопи наші так, що ми самі ставатимемо як і безбожні убивці і
ґвалтівники і їхні високі покровителі.
Аби цього не
сталося, Господь кличе нас, аби ми верталися з наших злих доріг до Нього, аби
каялися у наших гріхах вільних і невільних, і аби ми клали надію на Його
милосердя і на Його благодатні обітниці.
Бо Він так само виконує і Свої обітниці про прощення, про милосердя і
про вічне життя. Сьогодні ми слухали, як
Господь виголошує одну з таких обітниць через Свого вірного пророка
Малахію. Сьогодні ми святкуємо виконання
тієї обітниці в день, який ми називаємо Різдвом Івана Христителя.
Саме ним
розпочинається сьогоднішнє пророцтво. Господь
обіцяє послати Свого Ангела, який перед Ним приготує дорогу для Спасителя. Син
Захарії, пророк Божий, Іван Христитель – Ангел Божий. Як є ангелом Божим, тобто
Божим посланцем кожен пророк Божий і кожен, вірний Богові та Його Слову,
проповідник. Коли Іван вийшов
проповідувати над Йорданом, то в нього постаті не було нічого ангельського – не
було на ньому сліпуче-білого одягу, ані страхав його вигляд людей, як це
зазвичай буває тоді, коли людям з’являються ангели. Зовсім ні. В Євангелії від Матвія (3:4) читаємо, що «Сам
же Іван мав одежу собі з верблюжого волосу, і пояс ремінний на стегнах своїх; а
пожива для нього була сарана та мед польовий».
Для будівництва
звичайної дороги сьогодні використовується маса техніки. У часи Івана римляни,
будуючи дороги, часто-густо ліпші від нинішніх українських, використовували теж
чимало інструментів. Але дорога, яку
будує Іван – дуже особлива. Це – дорога
Господня. А отже, це – дорога не
людських діл. І прокладається вона не горами і долинами, а людськими
серцями. Інструмент, який використовує
Іван – Слово Боже, проповідь Закону.
Він каже,
звертаючись до тих, що надіються на свої діла, на свої хабарі Богові: «Роде
зміїний, хто вас надоумив утікати від гніву майбутнього? І не думайте говорити
в собі: «Ми маємо отця Авраама». Кажу бо я вам, що Бог може піднести дітей
Авраамові з цього каміння! Бо вже до
коріння дерев і сокира прикладена: кожне ж дерево, що доброго плоду не родить,
буде зрубане та й в огонь буде вкинене. Я хрищу вас водою на покаяння, але Той,
Хто йде по мені, потужніший від мене: я недостойний понести взуття Йому! Він
христитиме вас Святим Духом й огнем. У руці Своїй має Він віячку, і перечистить
Свій тік: пшеницю Свою Він збере до засіків, а полову попалить ув огні
невгасимім» (Мт. 3:7-12).
Іван будує
дорогу перед Господом, закликаючи до каяття у гріхах, визнання власних гріхів і
провин і визнання власної неспроможності заслужити прощення в Божих очах. Іван будує дорогу перед Господом,
докоряючи за гріхи, вказуючи на палючий гнів Божий на нерозкаяних, який
палитиме грішників, наче полову в невгасимому огні. Іван також готує дорогу Господню, вказуючи
сьогодні вам, любі розкаяні грішники на велике Боже милосердя, у якому Він
позбирає вас наче пшеницю до Своїх засіків, аби ви перебували в Його домівці, у
Його Царстві Небесному вічно.
Друга частина
пророцтва Малахії передвіщає наглий, тобто раптовий прихід Господа до Свого
храму. І на виконання цього пророцтва вказує Іван Христитель, вказуючи на Сина
Божого, Який вже стоїть посеред народу, на березі Йордану: «Ось Агнець Божий,
що на Себе гріх світу бере» (Ів. 1:29). Христос
прийшов раптово.
Знову ніякого
особливого блиску, ніякої помпезності, ані золота, ані фанфар. Навіть, коли по
Хрищенні Господа, розкривається небо, то Дух Святий сходить не у вигляді полум’я, а у вигляді голуба і не палає вогонь, і не
трясеться земля, як біля гори Сінаю, а лунає люблячий голос Отця: «Це – Син Мій
Улюблений, що Його Я вподобав!» (Мт. 3:17).
Але разом із тим
саме Ісус є Ангел Заповіту, якого жадають віруючі люди. Але ось яке запитання
ставить Господь через Свого пророка: «І хто витерпить день Його
прибуття, і хто встоїть, коли Він з'явиться?» Витерплять лише святі. Вистоять лише чисті. Але пророк каже, аби ми не шукали святості у
самих собі. Він каже, аби ми не шукали в
самих собі святості, як шукають її нині ті, хто канонізує колишніх понтифіків,
пап римських, освячуючи їхні єресі і відступлення від Господа.
Пророк каже, що Ангел Заповіту,
тобто Месія – як огонь у золотаря. Золотар очищує руду огнем, допоки з неї не позникають
усякі домішки, а залишиться лише чисте срібло. Руда не може бути прикрасою, а
срібло – прикраса. Бог, наче золотар, а Ісус наче огонь у
золотаря, а ми – наче руда, перемішані з гріхами. Ісус очищує нас від наших
гріхів. Він не лише золотар, але й огонь, Який заходячи всередину нашого єства,
не залишає там жодної надії якійсь нечистості. Щойно ви поклали надію на Ісуса,
щойно ви увірували в Нього, як одразу стаєте вже не рудою, не сумішшю
благородного металу та нечистоти гріхів, а дорогоцінною істотою, очищеною Божим
Сином для життя вічного. Про Ісуса,
Вогонь Золотаря, пророкує Малахія. На
Ісуса, вогонь золотаря, вказує Іван Христитель, Різдво якого святкуємо ми сьогодні.
Ісус – вогонь, палає у нас через віру в Нього.
Коли немає віри в Ісуса, немає вогню, і руда залишається рудою,
непридатною для Царя.
Пророк каже, що Ангел Заповіту,
тобто Месія – як луг у пральників, або ж використовуючи сучасну термінологію –
пральний порошок. А ми – наче брудне, смердюче лахміття, непридатний для
носіння. З таким одягом, зараженим гріхом, можна зробити лише одне – спалити.
Але Ісус, наче найпотужніший засіб для прання, наче найделікатніший засіб для
прання обмиває вас таким чином, що на вас не залишається жодної плями і зі
смердючого лахміття ви стаєте найчудеснішим одягом от кутюр’є і царськими
шатами.
Куди ж діваються оті нечистоти
руди? Куди дівається весь жахливий бруд
і зараза лахміття? Їх очищує Ісус. Очищує Собою. Бо Він – огонь і Він –
луг. Він – великий очисник, Який на Себе
забирає весь гріх, і на хресті Він спалює його. І на Голгофі Він обмиває нас і
змиває гріх геть Своєю святою кров’ю, помираючи за всі ваші гріхи і воскресаючи
на третій день задля вашого повного виправдання.
Він – Ангел Заповіту, Нового Заповіту, Заповіту в Його тілі та крові,
якими Він запрошує вас сьогодні причащатися у Своїй Святій Вечері під виглядом
хліба і вина, аби перебувати у вас вірою, палаючи вогнем і щодня знищуючи всякі
нечистоти і щодня повертаючи вас до купелі відродження, у якій вас було обмито
найсильнішим милом на світі – Ісусом Христом. І все це сталося через віру, яка
далі і невпинно горнеться до Ісуса Христа, до Ангела Заповіту.
Тому сьогодні ми можемо казати:
«Так, ми були рудою, а вірою в Христа стали сріблом . Ми були брудним одягом, а
вірою в Христа стали царськими шатами. І тепер ми – приємні для Господа Бога,
Саваота. Ми – нові левити. Ми – Його
царське священство, яке приносить Богові приємні жертви словами і ділами,
прославляючи всім своїм життям Ісуса Христа, на якого вказував Іван Христитель,
найбільший з поміж народжених від жінок.
І той, хто дивиться на Ісуса, хто вірує в Нього, хто як Іван Христитель
покладає надію на Ісуса, той стоїть на непорушній скелі і того Ісус воскресить
Останнього Дня до вічного життя разом зо всіма святими, разом із Іваном
Христителем, у Своєму Царстві. Його Ангелом, Його Предтечею служить Іван
Христитель. Прийди, Господи Ісусе!
Амінь.
Благодать Господа нашого Ісуса
Христа нехай буде зо всіма вами! Амінь (Рим. 16:24).
Немає коментарів:
Дописати коментар